Clicky

/

vineri, 7 august 2015

Femeia oracol - Margaret Atwood


Heei! Ce mai faceți? 
Am terminat în prima zi a lunii august cartea Femeia-oracol de Mrgaret Atwood. Mi-a fost dor să scriu o recenzie, dar nu am mai scris una de mult timp, deci vă rog să mă iertați dacă mă pierd printre cuvinte, haha. M-am uitat și printre recenziile anterioare ca să văd ce și cum scriam, dar când le-am văzut mi-am pus mâinile în cap! Sunt groaznice! :)) Dacă ar fi să le editez mi-ar lua extrem de mult timp, deci am să le las așa în speranța că nimeni nu va mai da peste ele. 


Sper totuși ca recenzia de astăzi să fie mai explicită și mai clară.
Încep prin a povesti puțin ideea cărții, dar fără să vă dau prea multe detalii pentru că trebuie să vă las și vouă ceva de descoperit, hihi. Cartea este povestită din prisma lui Joan Foster, un personaj care ne va arăta o perioadă destul de lungă din viața ei. Fiind copleșită de întorsătura pe care lucrurile din viața ei au luat-o, aceasta îți plănuiește moartea, lăsând în urmă toate greutățile pentru a începe o nouă viață, sub o nouă identitate. Personajul nostru ne povestește câteva evenimente din viața ei de după ce și-a înscenat moartea, dar și foarte multe detalii din viața ei anterioară. Aflăm în carte despre trecutul ei încă de când era o fetiță mică, obeză, care a crescut sub privirea parcă mereu nemulțumită a mamei. Povestea se schimbă după ce scade drastic în greutate și parcă cu pierderea greutății începe o nouă perioadă din viața ei. Totuși, umbra trecutului mereu planează deasupra ei și nu de multe ori simte că este captivă în trecut, că încă este obeză sau că o dată cu pierdere greutății se simte dezgolită. Joan Foster ajunge în timp să trăiască sub multiple identități, fiecare identitate fiind atribuită unei anumite acțiuni sau unei anumite persoane. Întâlnim în carte și multe incertitudini prind dragostea, care este înfățișată foarte real. 

Acum că aveți o idee despre carte, am să vă împărtășesc și niște păreri care sper să vă ajute să vă dați seama dacă v-ar plăcea. Cel mai mult mi-a plăcut la carte faptul că e reală și prezintă evenimente așa cum sunt ele. Nu îți face o impresie greșită despre dragoste, spunându-ți că totul e bine și roz, ci înfățișează relațiile cu toate probleme lor. Personajul nu este sigur de ceea ce simte și la un moment dat se gândește că de fapt nu a iubit pe nimeni cu adevărat. Există în carte câteva fragmente care vorbesc despre spiritualitate. Personajul intră în contact cu un grup de persoane care practică tehnici precum scrierea automată sau proiecții astrale. Mi-a plăcut și cum a fost înfățișată relația dintre ea și mama ei, în majoritateac cărților mama este înfățișată drept cea mai bună prietenă, dar aici e atfel. E o carte care se citește ușor, dar care are un mesaj profund. Finalul este deschis, nu este nimic cert și autoarea te invită pe tine să decizi ce se va întâmpla cu personajul principal, Joan Foster.


Sunt critici care afirmă că această carte este o biografie, deoarece Joan Foster, personajul cărții, publică la rândul ei o carte numită „Femeia-oracol”. Totuși, autoarea afirmă că criticii mereu caută în fantezie realitate și în realitate fantezie. :) Cartea are 454 pagini, dar, repet, se citește ușor, iar stilul autoarei m-a captivat. În ultima poză este cățelul meu, a venit și el când am făcut pozele, mi-a spus să vă salut pe toți! ;))

Ce părere aveți despre postare?
Dacă ați citit și voi această carte sau orice altă carte scrisă de Margaret Atwood lăsați un comentariu mai jos și spuneți-mi cum vi s-a părut! :) 
Vă aștept comentariile cu mult interes! 


7 comentarii:

  1. Ce mă bucur că am dat peste blogul tău și, implicit peste postarea asta! De mult îmi doresc să citesc de Margaret Atwood, o scriitoare atât de prolifică.
    Îmi place genul de cărți care se citesc ușor, dar au un mesaj profund și abordează teme din altă perspectivă decât aceea în care o face majoritatea autorilor din ziua de azi.
    E foarte reușită recenzia. Am înțeles absolut tot și îți sunt recunoscătoare că m-ai convins să fac rost, cât mai repede, de o carte - în principiu ”Femeia-oracol” - semnată de Margaret.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai venit aici, Bianca! Mă bucur mult că mi-ai găsit blogul și că ți se pare util.
      Sper să citești și tu această carte sau oricare alta scrisă de Margaret Atwood și să ți placă, să o găsești interesantă și să fii captivată de poveste cât și de stilul autoarei.
      Îți mulțumesc frumos pentru cuvintele calde și te mai aștept cu mult drag pe aici. ^^

      Ștergere
  2. Si eu ma uit pe recenziile anterioare cand vreau sa scriu una dupa mult timp :)) *soulmates* :))
    Cartea pare destul de interesanta, dar nu cred ca e neaparat pe gustul meu (nu ca as sti exact care e, in ultimul timp citesc ce nu am crezut ca voi citi vreodata :)) )
    Si trebuie sa te intreb: Ala e un CATEEL???? <3 <3 <3 <3 este asa de scumpeeeeeel <3 <3 <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu știu exact ce gusturi am în materie de cărți, cert este că sunt foarte diversificate. ;)) Daa, este cățelul meu și vă transmite pupici și îmbrățișări tuturor, inclusiv ție. :*

      Ștergere
    2. Este foarte foarte simpatic <3 <3 si eu as vrea un catelus, dar nu ma lasa ai mei :'(

      Ștergere
  3. Sincer nu am auzit pana in prezent de aceasta carte, dar totusi suna destul de bine totul in principal titlul <3 "Femeia-oracol" ce fain ! si pozele sunt dragute mai ales cele cu catelul. Pupici !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o lectură plăcută, dacă mai dau pe la anticariat sau bibliotecă peste o carte scrisă de această autoare am să o iau. ^^

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...